Πέμπτη 31 Ιανουαρίου 2013

Προπαγάνδα

Συναγωνίστριες-Συναγωνιστές, 

  Βασικότατο όπλο για κάθε επίθεση,προσβολή και κατασυκοφάντηση του Κινήματος μας από τα μαρξιστικά και αστικά ιστορικά απόβλητα είναι η διάδοση ψευδών ειδήσεων και σπίλωση της Ιδεολογίας και των Αρχών μας.Οι πρακτικές αυτές δεν είναι νέες.Είναι ιστορικά δοκιμασμένες.Το αν και πόσο θα είναι αποτελεσματικές,είναι αμεσότατη συνάρτηση των αντιμέτρων της δικής μας πλευράς αλλά και της άρτιας προετοιμασίας καθενός εξ ημών. Η αρχή της αντίδρασης στον βρώμικο πόλεμο των ψευδών και των απειλών,είναι να τα αναγνωρίσουμε τόσο ως προς το περιεχόμενο τους όσο και ως πρός τη μορφή τους.Δεν είναι πάντα εύκολο και δεν υπάρχει ένας απόλυτος οδηγός συμπεριφοράς ενός προπαγανδιστή,έτσι ώστε να πετυχαίνει να διεισδύει όσο το δυνατόν αποτελεσματικότερα στο κοινωνικό σώμα και να το επηρεάζει.Υπάρχουν όμως βασικές αρχές πολιτικής προπαγάνδας,βασισμένες τυπολογικά στην ευρέως χρησιμοποιούμενη πρακτική και ουσιαστικά στην "ανάγνωση"του συγκεκριμένου συνόλου (εθνικού ή κοινωνικού) στο οποίο απευθύνονται.



  Η προπαγάνδα είναι τέχνη,και ως τέτοια μεταφέρει τόσο ευανάγνωστα όσο και κρυμμένα μηνύματα,τα οποία προσπαθεί υποδόρεια να ενσωματώσει στο κοινωνικό συνειδησιακό η φαντασιακό νοητικό και ψυχολογικό υπόστρωμα. Σκοπός μας δεν είναι να εξηγήσουμε την προπαγάνδα ΄σε μεγάλη έκταση.Σκοπός του συγκεκριμένου άρθρου,είναι να δώσει τη δυνατότητα στον Συναγωνιστή αλλά και τον απλό φίλο του Κινήματος και της Ιδεολογιας μας,να κατανοήσει τα βασικά σημεία της προπαγάνδας και να αρχίσει μετά την περάτωση όλης της παρουσίασης να ταξινομεί κάθε πληροφορία στο κατάλληλο πεδίο,ώστε να είναι ευκολότερο να αναγνωρίσει τόσο το ψεύδος,όσο και το μηχανισμό λειτουργίας του.Ιδανικά,αφου κατανοήσει το τι ειπώθηκε να κατανοήσει ακολούθως και το γιατί ειπώθηκε κάποιο ψέμμα και την μακρόπνοη(αν υπάρχει)στόχευση του.

  Τα αποσπάσματα είναι από το βιβλίο "Η ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ,ΜΕΘΟΔΙΚΗ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΤΩΝ ΜΑΖΩΝ"του πρωτεργάτου του είδους στην Πατρίδα μας Γεωργίου Κ. Γεωργαλά Ο όρος Προπαγάνδα: σημαίνει “διάδοσις” κατ επέκταση “διάδοσις ιδεών”. τι είναι Προπαγάνδα: διάδοση μιας ιδιοτελούς ιδέας, άρα διάδοση μιας ιδέας με απώτερους σκοπούς και απολαβές όχι για το καλό του συνόλου. Η τύπου Ι είναι η απλή προπαγάνδα και είναι για ιδεολογικό προσηλυτισμό, ενώ η “Αγκιτάτσια” είναι προπαγάνδα τύπου ΙΙ η οποία κινητοποιεί, δημιουργεί κινητοποιήσεις. τι είναι η ιδέα: η ιδέα είναι μηχανισμός σκέψεως με στόχο κάποιο αποτέλεσμα. Το αποτέλεσμα μπορεί να είναι καλό, δηλαδή προς το κοινό όφελος ή ιδιοτελής. ιδέα κατά τον Μάρξ: “η ιδέα μετατρέπεται σε υλική δύναμη όταν μπει μέσα στις μάζες” δηλαδή όπως είναι το κάρβουνο το οποίο όταν καεί παύει να είναι ύλη και μετατρέπεται σε ενέργεια που κινεί την ατμομηχανή, έτσι είναι και η ιδέα, η οποία μετατρέπεται σε ανθρώπινη ενέργεια και κινεί την ιστορία, ασχέτως αν είναι ορθή ή όχι, αν μια ψευδής ιδέα διεισδύσει στις μάζες γίνεται ζωντανή (εικονική) πραγματικότητα Η ιδεολογία: χρησιμοποιείται ως όργανο στην υπηρεσία της πολιτικής, γίνεται πηγή κύρους για τη πολιτική και κάλυμμα συνάμα, το μέσον για την δημιουργία πιστών οπαδών.

  Ενώ η Πολιτική θα έπρεπε να υπηρετεί την ιδεολογία, στην πραγματικότητα η ιδεολογία υπηρετεί την πολιτική. Οι ηγέτες κυνικοί δεν έχουν στην πραγματικότητα καμία σχέση με ιδεολογίες, τις επικαλούνται όμως για να αποκτούν φανατικούς οπαδούς και κυρίως για να ταυτίζονται με αυτές, να δίνουν κύρος στα λόγια τους και στις πράξεις τους, να γίνονται αντικείμενα λατρείας σαν ενσαρκώσεις της ιδεολογίας και να δικαιώνουν στο όνομα της κάθε είδους καιροσκοπισμούς ελιγμούς ακόμα και εγκλήματα (Λένιν, Στάλιν). Ο Στάλιν διέπραξε τα φρικωδέστερα εγκλήματα της ιστορίας στο όνομα μια επιφανειακώς “ανθρωπιστικότερης” ιδεολογίας. Η ιδεολογία ως όργανο της Προπαγάνδας: Προσελκύει μάζες με το όραμα μιας μακρινής ουτοπίας, καλλιεργεί ατομικές και μαζικές αυταπάτες, δημιουργεί αρχηγούς είδωλα - ηγέτες θεούς, δικαιολογεί τις κακές πράξεις με το αξίωμα “ο σκοπός αγιάζει τα μέσα”, τροφοδοτεί την προπαγάνδα με πλούσιο συναισθηματικό υλικό, είναι δηλαδή το κύριο μέσον για την δημιουργία ομαδικών πεποιθήσεων. μηχανισμός Προπαγάνδας: η αφαίρεση της λογικής από το σκεπτόμενο άτομο! έτσι δημιουργούνται μάζες οι οποίες λειτουργούν με το συναίσθημα. Με αυτόν τον μηχανισμό μπορούν να περάσουν εύκολα οι νέες αόριστες και εσφαλμένες ιδέες.

 Ο προπαγανδιστής εγκαθιστά ιδέες όχι στο (α-νόητο) μυαλό τους αλλά στο υποσυνείδητο τους, τις εναρμονίζει και τις ταυτίζει με τα ένστικτά και της παρορμήσεις τους. Καλλιεργούν κατ επέκταση τυφλό μίσος το οποίο είναι ικανό να σφραγίζει τελειωτικά την πόρτα της λογικής. Τι είναι το Σύμβολο: είναι η υλική (οπτική) υπόσταση και έκφραση μιας ιδέας, με σκοπό την διαρκή παρουσία και υπόμνηση της. Το σύμβολο είναι η ανταπόκρισις σε μια ψυχολογική ανάγκη των μαζών, οι οποίες δεν μπορούν να συλλάβουν νοητικές έννοιες και να σκεφτούν με άυλες ιδέες, χρειάζονται κάτι “χειροπιαστό” κάτι δηλαδή που να αντιλαμβάνεται το αισθητό, είναι δηλαδή μια επιτακτική ανάγκη να εξωτερικεύσουν τα άυλα συναισθήματα τους με υλικά σύμβολα. Ιδιότητες Συμβόλου: πρέπει να είναι απλό για να το αντιλαμβάνεται η μάζα, συνοπτικό για να συμπυκνώνει μαι ιδέα και εύκολα αναπαραγόμενο, για να μπορεί ο κάθε οπαδός να το σχηματίσει π.χ. σε κάποιο τοίχο. Έτσι λοιπόν η Ναζιστική Γερμανία στερούμενης ιστορίας χρησιμοποιεί Ελληνικά σύμβολα συνεδριάζει για να αποφασίσει ποιο θα είναι το σύμβολο της, έχει τελικώς να επιλέξει ανάμεσα στην Σβάστικα και τον Παρθενώνα, επιλέγεται η Σβάστικα διότι είναι ευκόλως αναπαραγόμενη. (σημείωση: Η Σβάστικα κανονικά ονομάζεται Σώστικα -Λατινικά μετατρέπεται σε swstika και προσθέτουν και το “α” ανάμεσα στα φωνήεντα και γίνεται swastika- Είναι ένα από τα 5 άρρητα γράμματα του Ελληνικού Αλφαβήτου, είναι αριστερόστροφη και συμβολίζει τον Ζωογόνο Ήλιο, Η Ναζιστική Γερμανία αντιστρέφει την ροή του και την κάνει δεξιόστροφη). Τύποι συμβόλων: 1. οπτικά ή γραφικά: αυτά που γράφονται (σχεδιάζονται) όπως Σβάστικα, Σταυρός, Σφυροδρέπανο, Άστρο του Δαβίδ, Ημισέληνος κτλ 2. Πλαστικά ή κινητικά: αυτά που γίνονται με μια κίνηση, όπως η υψωμένη γροθιά, ο Ναζιστικός, ο Ρωμαικός, ο στρατιωτικός χαιρετισμός, ο σταυρός κτλ 3. Ακουστικά ή ηχητικά: τα οποία λέγονται ή τραγουδιούνται, όπως ο εμβατήρια, “επαναστατικά” τραγούδια, οι προσφωνήσεις “σύντροφοι”, κτλ. 4. Μυστικιστικά ή θρησκευτικά: αυτά απευθύνονται στην μυστικιστική διάθεση και στο θρησκευτικό ένστικτο, π.χ. ο θεοποιημένος αρχηγός, η σορός του Λένιν, ο ανδριάντας του Καίσαρα ή του Στάλιν, η “σκέψις του Μάο” κ.α. Πολιτικός Πόλεμος: ”Ειρήνη” = Αόρατος Πόλεμος = Πολιτικός Πόλεμος (πόλεμος με άλλα μέσα) Όπλα: όχι σφαίρες & οβίδες, αλλά Ιδέες (λανθασμένες έννοιες) & συναισθήματα (πάθη) Μέσα προώθησης προπαγάνδας: Κινηματογράφος, τηλεόραση, ποίηση, τραγούδι, γλυπτική, ζωγραφική, ότι έχει να κάνει με θέαμα, σχολείο, πανεπιστήμιο "Η ΑΝΑΓΚΗ": 1. της Χαράς: έμφυτη τάση για χαρά, ψυχαγωγία, πανηγύρια, ικανοποίηση των αισθήσεων, της υλιστικής ηδονής. Αυτή εκδηλώνεται περισσότερο στην νεανική ηλικία. Η προπαγάνδα εκμεταλλεύεται για να προσελκύσει μέσω εκδηλώσεων όπως φεστιβάλ τραγουδιών, χορών, εορτών, κινηματογράφου, θεατρικών έργων, λογοτεχνίας, καρναβάλια κτλ 2. της Επιβίωσης: Οι θεμελιώδης ανάγκες του ανθρώπου είναι να τραφεί, να ντυθεί κ να στεγαστεί, αυτές οι ανάγκες σπρώχνουν τον άνθρωπο να δραστηριοποιηθεί για να τις καλύψει. Αυτή εκδηλώνεται περισσότερο στην μέση ηλικία, στην οποία ο άνθρωπος προσγειώνεται διότι αντιμετωπίζει την επιβίωση με υπευθυνότητα, δημιουργεί οικογένεια και ενδιαφέρεται για την σταδιοδρομία του. Η προπαγάνδα εκμεταλλεύεται την ύπαρξη αυτού του κινήτρου με σκοπό να περάσει λανθασμένες ιδέες στον όχλο, με τις οποίες να του δημιουργηθεί η εντύπωση - ψευδαίσθηση πως αυτές υποστηρίζουν τα συμφέροντα του και ότι εξασφαλίζουν τις ανάγκες τους σήμερα και του αύριο. 3. της Στοργής: Αυτή κατά κανόνα αναπτύσσεται βαθμιαία όσο προχωρεί η ηλικία, και φτάνει στο αποκορύφωμα της στην γεροντική ηλικία. Λόγω ότι η προπαγάνδα στηρίζεται στο συναίσθημα ακυρώνοντας την λογική, η ανάγκη αυτή λαμβάνει διαστάσεις υπερβολικές και μετατρέπεται σε νοσηρό και κακώς εννοούμενο “ανθρωπισμό”. Ο προπαγανδιζόμενος γίνεται έρμαιο του συστήματος το οποίο συγκαλύπτει τις πραγματικές απάνθρωπες επιδιώξεις του, με τα δήθεν ανθρωπιστικά συνθήματα. Αν η λογική πρυτάνευε θα ξεκλείδωνε τον μηχανισμό του ψεύδους. Σε κάθε μια από τις παραπάνω έμφυτες ανάγκες (οι οποίες είναι δράση) δημιουργείται και μια αντίδραση.

  Η προπαγάνδα εισχωρεί ανάμεσα στην Δράση και την Αντίδραση σαν συνδετικός κρίκος, εκμεταλλεύεται την (εκ φύσεως) δράση και δημιουργεί μέσω της εσφαλμένης ιδέας την αντίδραση που επιθυμεί. Ωθεί δηλαδή τον κόσμο προς μια αντίδραση η οποία υποτίθεται εξασφαλίζει τα έμφυτα κίνητρα, ενώ στην πραγματικότητα τον μετατρέπει σε δέσμιο όχλο. 4. του Πολέμου: Το κίνητρο το οποίο υπάρχει σε όλες τις περιπτώσεις είναι ο πόλεμος ο οποίος είναι φυσικό αίτιο της αυτοσυντηρήσεως. Υπήρξε σε μέγιστο βαθμό στην πρωτόγονη εποχή, με την εξέλιξη του πολιτισμού μειώθηκε αλλά ποτέ δεν έσβησε, παραμένει ζωντανό μέσα στον καθένα μας και εκδηλώνεται σε κάθε επίπεδο στην καθημερινότητα μας. Η ένταση αυξομειώνεται ανάλογα τον άνθρωπο και τις καταστάσεις. 5. της εξελίξεως: Η ίδια η Δημιουργία εξελίσσεται, η πνευματική εξέλιξη στον άνθρωπο φέρνει την Σοφία. Ελλείψει όμως πνευματικής εξελίξεως, η εξέλιξη λαμβάνει διαφορετική απόχρωση από αυτή της Σοφίας, πέφτει στο υλικό κόσμο με αποτέλεσμα να αντιδρά με συναισθήματα όπως του “ορμέμφυτου της υπεροχής” ή “ενστίκτου της διακρίσεως” ή “κινήτρου της εξουσίας”. Είναι η γενική τάση του ανθρώπου να ξεχωρίσει, να διακριθεί, να αποκτήσει ισχύ οπότε και εξουσία χρησιμοποιώντας την φυσικά για ιδιοτελείς σκοπούς. Αυτή η ανάγκη επίσης υπάρχει σε όλες τις ηλικίες, σε όλα τα κοινωνικά στρώματα, σε όλους τους λαούς. Όσοι μένουν εκτός της πάσης φύσεως αναγνωρισιμότητας ή εξουσίας για δίκαιους ή αδίκους λόγους, αποκτούν το ανικανοποίητο του “κινήτρου της υπεροχής”, αυτό δημιουργεί την τάση να δημιουργούν αντιπαραθέσεις με τους “κατέχοντες” που μπορεί να φτάσει σε σημείο μίσους και κατ επέκταση και επανάστασης. Αυτή η ομάδα αποτελεί την “επαναστατική μάζα” στην οποία ανήκουν ο εξαθλιωμένος εργάτης, ο φτωχός διανοούμενος, ο ξεπεσμένος αριστοκράτης, η παραγκωνισμένη μεγαλοφυΐα (πραγματική η φανταστική), το παραγκωνισμένο ταλέντο (πραγματικό ή φανταστικό), ο άξεστος νεόπλουτος που βρίσκει κλειστές τις πόρτες της υψηλής κοινωνίας κτλ. σε αυτήν η ποικιλία των ατόμων είναι απεριόριστη διότι δεν είναι θέμα ταξικό αλλά ψυχολογικό, διότι ακόμα και μεταξύ της ιθύνουσας τάξης μπορεί να υπάρξει το σύνδρομο αυτό π.χ. μιας πολύ πλούσιας αλλά άσχημης γεροντοκόρης, ενός που παντρεύτηκε πλούσια και αισθάνεται παρείσακτος στον κύκλο της κτλ. ΟΙ ΗΛΙΚΙΕΣ: 1. Το Παιδί: Η ψυχοπολιτική διαπίστωσε ότι κατά την διάρκεια της παιδικής ηλικίας ο άνθρωπος διακατέχεται από ανασφάλεια λόγω φυσικής αδυναμίας σωματικής και πνευματικής. Αυτό το συναίσθημα προκαλεί αναζήτηση προστασίας. Ο προστάτης γονέας ενσαρκώνει στα μάτια του παιδιού την δύναμη ανεξαρτήτως πραγματικών ιδιοτήτων, ο προστάτης στα μάτια του παιδιού έχει ότι λείπει από το ίδιο. Το συμπέρασμα για την Προπαγάνδα είναι ότι αυτή η ηλικία είναι κατάλληλη να φυτέψει στο παιδί ένα πρότυπο. Στα ολοκληρωτικά καθεστώτα το πρότυπο είναι ένας αρχηγός δυνατός προστατευτικός ένας “πατερούλης” στον οποίο το παιδί θα δώσει αφοσίωση πίστη υπακοή στο μέλλον. Η ψυχοπολιτική επίσης διαπίστωσε ότι η παιδική ηλικία χαρακτηρίζεται από μια υπερτροφική φαντασία και ότι αυτή εκδηλώνεται με μια κλίση προς την περιπέτεια. Έτσι λοιπόν η παιδική ηλικία είναι κατάλληλη για να διαμορφωθούν οι τάσεις, οι κλίσεις, τα ιδεώδη δια μέσου της φαντασίας.Ένα άλλο χαρακτηριστικό της παιδικής ηλικίας είναι και η τάσις προς μίμηση, οπότε η προπαγάνδα δίνει ήρωες πρότυπα στους οποίους δίνουν ιδιότητες που το καθεστώς θέλει να αποκτήσουν τα παιδιά. Δεν έχει σημασία αν ο ήρωας ήταν πραγματικός ή φανταστικός, δεν έχει σημασία αν και εφόσον ήταν πραγματικός αν είχε τις ιδιότητες αυτές ή όχι. Όταν πια καθιερωθεί στην παιδική συνείδηση κάποιος σαν ήρωας αρχίζει η κυρίως φάσις της προπαγάνδας. Π.χ. για τους κομμουνιστές ήρωας ήταν ο Μπελογιάννης, διότι είχε ιδιότητες όπως αυτή της απόλυτης πίστης στο κόμμα, αγωνίστηκε σε όλη του την ζωή για τον κομμουνισμό, πειθαρχούσε απόλυτα στις εντολές του κόμματος, δεν δίστασε να δώσει και την ζωή του στο κόμμα όταν χρειάστηκε, άρα παρακινεί τα παιδιά να πράξουν τα ανάλογα για το κόμμα. 2. Ο Νέος: Η ψυχοπολιτική κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η ήβη (ΉΒΗ= δευτερεύουσα θεά του Ολύμπου, της γλυκιάς νιότης, κόρη του Διός της Ήρας η οποία έδινε την Αμβροσία στους θεούς για να μένουν πάντα νέοι, έγινε γυναίκα του Ηρακλή όταν έγινε ημίθεος) επιφέρει εκτός από βιολογική και ψυχολογική αναστάτωση και αστάθεια, η οποία αστάθεια παραμένει και μετά την λήξη της βιολογικής εφηβείας. Σε αυτήν την περίοδο η νοοτροπία και η ψυχοσύνθεσις του νέου δεν έχει αποκτήσει μια στέρεη συγκρότηση, είναι άριστος δέκτης, έτσι είναι εύκολο να διεισδύσουν μέσα του διάφορες ιδέες. Ένα ακόμα χαρακτηριστικό που απορρέει από την ψυχολογική αναστάτωση και αστάθεια είναι και η επαναστατική διάθεσις, με την οποία προσπαθεί να αποδείξει ότι έχει πια δική του ανεξάρτητη οντότητα, οπότε εξεγείρεται κατά των γονέων του, προσπαθώντας να πετάξει από επάνω του το “βάρος” και τα “δεσμά” της παιδικής ηλικίας. Η κομμουνιστική Προπαγάνδα εκμεταλλεύεται την επαναστατική τάση αυτή, και με βάση τις αόριστες έννοιες “κατά του κατεστημένου” “ελευθερία” “αλληλεγγύη” κτλ τους ενθυλακώνει στις τάξεις του. 3. Ο Ώριμος: σε αυτήν την ηλικία οι βιοτικές μέριμνες κυριαρχούν στον νου, γι αυτό η Προπαγάνδα προσαρμόζεται στα “υλικά” προβλήματα 4. Ο Γέρος: στην γεροντική ηλικία παρουσιάζεται συχνότατα η όξυνσις του κινήτρου της στοργής, έτσι η προπαγάνδα παγιδεύει τον νου τους δημιουργώντας τους νοσηρό ανθρωπισμό χωρίς Λογική και μέτρο.

  Ένα ακόμα χαρακτηριστικό γνώρισμα της ηλικίας αυτής είναι το πείσμα, που εκδηλώνεται με παράλογη εμμονή, με αδιαφορία για τις συνέπειες αυτής της εμμονής. - Υπάρχουν ειδικοί προπαγανδιστές για τους εργάτες, για τους αγρότες, για τους διανοούμενους, για την νεολαία, για τις γυναίκες, για όλα τα στρώματα του πληθυσμού. Ακόμα υπάρχουν ειδικοί προπαγανδιστές για τα διάφορα μέσα, δηλαδή για Ραδιόφωνο, εφημερίδα, κινηματογράφο, συγκεντρώσεις, θέατρο, λογοτεχνία κτλ. Η Προπαγάνδα είναι υποχρεωμένη να χρησιμοποιεί στελέχη εξειδικευμένα σε όλους τους τομείς που έχουν σχέση με την κοινή γνώμη, δημοσιογράφους, ραδιοσυντάκτες, συγγραφείς, θεολόγους, διαφημιστές, ψυχολόγους, κοινωνιολόγους, οικονομολόγος κτλ. Ο κάθε ένας από αυτούς κατέχει μια πλευρά του πολυσύνθετου φαινομένου που ονομάζεται “κοινή γνώμη”. Ο Προπαγανδιστής σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπεται να είναι υπάλληλος, διότι η ρουτίνα, οι τύποι, τα ωράρια, τα πρωτόκολλα την σκοτώνουν. Η κατάστρωσις ενός προπαγανδιστικού σχεδίου δεν μπορεί να γίνει από ένα άτομο διότι το έργο είναι τεράστιο, γίνεται από ένα ολόκληρο επιτελείο. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΜΑΖΑ: Είναι ένα σύνολο ανθρώπων που αντιδρούν χωρίς λογική, κατά τρόπο ομαδικώς ομοιόμορφο (λόγω ότι έχουν υποστεί ανάλογη ψυχολογική ζύμωση). Κάθε πλήθος δεν αποτελεί αναγκαστικά μάζα όταν αντιδρά σε κάτι, εφόσον αντιδρά με Λογική διατηρώντας την ατομικότητα του. Λ.χ. Οι 300 του Λεωνίδα στην μάχη των Θερμοπυλών, ή μια ομάδα ποδοσφαίρου ή μπάσκετ. Η Μάζα είναι έννοια διαφορετική από αυτή του πλήθους, λαού, τάξης, και έθνους. Οι δεσμοί των μελών της είναι καθαρά ψυχολογικοί, δεν περιέχουν κανένα υλικό στοιχείο, όπως ισχύει μεταξύ ενός έθνους ή μιας τάξης. Η ψυχική ενότης προϋποθέτει άρση προσωπικότητας και ατομισμού. Η Μάζα μπορεί θαυμάσια να αποτελείται από άτομα διαφόρων τάξεων και εθνών αρκεί να μην υπάρξει εμπλοκή ύλης, διότι επίκειται φόβος κατάρρευσης του συστήματος λόγω ατομισμού - διεκδικήσεως - αποκτήσεως υλικών αγαθών, άρα και τριβών μεταξύ των. Η έλλειψη Λογικής φέρνει έλλειψη Δικαιοσύνης άρα και κρίσεως σωστού και λάθους, δίκαιου και αδίκου, κατ επέκταση του νόμου της ζούγκλας. Ελλείψεως Λογικής, Δικαιοσύνης,Κρίσεως τα θετικά συνθήματα της Προπαγάνδας προς την Μάζα είναι θολά, αόριστα πολύ γενικά νεφελώδη ρηχά: “ειρήνη” “δημοκρατία” “ισότης” “ελευθερία” και άλλες ηχηρές λέξεις με σκοπίμως αδιευκρίνιστο περιεχόμενο (μηχανισμό), οπότε η Μάζα μετατρέπεται σε μέσον καταστροφής. Το αδύνατο σημείο της Μάζας στα παλιά τα χρόνια ήταν η προσωρινότητα της, έτσι όταν αναπτύχθηκαν οι επιστήμες και συγκέντρωσαν στοιχεία για τον άνθρωπο θέλησαν να δημιουργήσουν μόνιμες συνθήκες μαζοποιήσεως, γι αυτόν τον λόγο χρησιμοποίησαν την παιδεία. Εφόσον η Μάζα αντιδρά με το συναίσθημα αντιδρά σαν παιδί, οπότε ελέγχεται εύκολα από έναν ικανό προπαγανδιστή.

  Στο βάθος κάθε ανθρώπου εξακολουθεί να βρίσκεται πάντα ένα παιδί, και αυτό βγαίνει στην επιφάνεια κάθε φορά που μειώνεται ο έλεγχος του συνειδητού, πράγμα που συμβαίνει σε στιγμές μεγάλης συγκινήσεως, χαράς ή λύπης. Όπως κάθε παιδί σε στιγμή μεγάλης συγκινήσεως αναζητά αγωνιωδώς τον προτάτη “πατέρα” ή “αρχηγό”. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΜΑΖΟΨΥΧΗ: Μετά από ζυμώσεις τα άτομα και οι χωριστές ψυχές τους έχουν καταποντιστεί σε έναν ωκεανό “ομαδικότητος”, οι ψυχές των ατόμων διαλύθηκαν, συγχωνεύτηκαν σε ένα ενιαίο όλο. Η νέα συνολική ψυχή δεν έχει καμία σχέση με τις καταποντισμένες ψυχές, έχει δικά της νέα γνωρίσματα ανεξάρτητα με εκείνα των ατόμων που αποτελούν την ίδια την μάζα. Για να επιτευχθεί η ΜΑΖΟΨΥΧΗ: πρέπει το πλήθος να έρθει σε μια ομοιομορφία ψυχικών καταστάσεων άρα και αντιδράσεων. Μέσω της έντονης συγκίνησης βγάζει στην επιφάνεια το παιδί οπότε ο προπαγανδιστής δύναται πλέον να εκμεταλλευτεί τον μιμητικό ένστικτό, οδηγώντας το πλήθος εκεί που θέλει. Γι αυτό δημιουργεί Mega Cities. Η δημιουργία μεγαλουπόλεων είχε σκοπό την ομοιομορφία της καθημερινότητας η οποία αντιστοιχεί στην ομοιομορφία της γνώμης, στην κοινή τύχη άρα κοινά ενδιαφέροντα άρα κοινή ψυχοσύνθεσις άρα και κοινή αντίδραση. ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΜΑΖΟΨΥΧΗΣ: 1. ανάγκη αρχηγού (εφόσον δεν έχει λογική άρα και κρίση) 2. συναισθηματισμός: η μάζα κινείται με ένστικτα και ορμέμφυτα, δρα ορμόμενη από συγκινήσεις πάθη και συναισθήματα, γι αυτό είναι αυθόρμητη και ανόητη, ενθουσιάζεται, εξαγριώνεται, πανικοβάλλεται, μεταβάλλεται εξίσου εύκολα 3. δυναμισμός: εφόσον λείπει η Λογική, επικρατεί το ένστικτό της αυτοσυντηρήσεως όπως και στα ζώα της ζούγκλας 4. μιμητισμός: στις Μάζα είναι έντονα ανεπτυγμένο, όπως και στο παιδί λόγω ελλείψεως Λογικής άρα και κατ επέκταση κρίσεως, το μιμητικό ένστικτο. Οι συγκινήσεις είναι εύκολα σχεδόν αυτόματα μεταδόσιμες, γι αυτό ο καλύτερος τρόπος καθοδηγήσεως της Μάζας είναι η ύπαρξις ανθρώπων μέσα στις τάξεις της που την κατάλληλη στιγμή θα ρίξουν κατάλληλα συνθήματα και θα προβούν σε συγκεκριμένες προσχεδιασμένες πράξεις, αμέσως θα ενεργοποιηθεί ο μιμητισμός στην μάζα άρα και το επιθυμητό αποτέλεσμα. Η ίδια μέθοδος είναι και ο καλύτερος τρόπος διάλυσης της. Η άσκηση της βίας αυξάνει την πολεμική ομαδικότητα της, ενώ αν ενέργειες από ανθρώπους που βρίσκονται μέσα στους κόλπους της μεταδώσουν πανικό μπορούν να πετύχουν την διάλυση της γιατί ο πανικός “σπάει” την ομαδικότητα και βγάζει το ατομικό ένστικτο της αυτοσυντηρήσεως οπότε ενεργεί ως άτομο και όχι ως σύνολο. Συμπεραίνουμε αβίαστα λοιπόν ότι όταν το Κράτος στείλει αστυνομικές δυνάμεις καταστολής, δεν έχει σκοπό την καταστολή αλλά το ακριβώς αντίθετο... 5. εξτρεμισμός: η Μάζα χαρακτηρίζεται από την τάση της προς την υπερβολή και τις ακρότητες, αισθάνεται μίσος, μισαλλοδοξία, αδιαλλαξία, ανενδοτισμό δεν κατανοεί το σχετικό και το μέτρο λόγω ελλείψεως Λογικής. 6. ανευθυνότις: η μαζοψυχή αφαιρεί κάθε είδους υπευθυνότητα. 7. δογματισμός: η έλλειψη Λογικής άρα και κρίσεως, η πνευματική νωχέλεια σπρώχνουν την Μάζα στον δογματισμό. ΜΟΡΦΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ: Ιδεολογικός: εμφύτευση ιδέας η οποία βασίζεται σε σφάλμα εννοιών. Στόχος της προπαγάνδας είναι ο Νους, αλλοιώνει τις πραγματικές έννοιες αντικαθιστώντας τες με ψευδείς, και προσπαθεί να κάνει τον άνθρωπο να καθοδηγείται από τα συναισθήματα του. Τι ωφελεί να οπλίζεις το χέρι του στρατιώτη, όταν αφήνεις τον εχθρό να του οπλίζει τον Νου; Τότε οι υλικοί εξοπλισμοί δεν είναι μόνο άχρηστοι αλλά και επικίνδυνοι, διότι τα όπλα γυρνούν αντίστροφα! Κοινωνικός: α. Μαρξ & “πάλη των τάξεων” - το έθνος σπάει σε δυο κομμάτια, τους αστούς και τους προλεταρίους (διαίρει και βασίλευε). Στην πραγματικότητα σπάει σε κομμουνιστές και μη κομμουνιστές. β. Στάλιν & “προλεταριακός διεθνισμός” - 5η φάλαγγα, άρνηση φυσικής πατρίδας χάριν της “ιδεολογικής πατρίδας”, συμπατριώτες τώρα πια των Ελλήνων προλετάριων είναι οι Βούλγαροι, οι Τούρκοι, οι Σκοπιανοί, οι Αλβανοί προλετάριοι κτλ. Σε περίπτωση πολέμου οι προλετάριοι ενώνονται, αλλά η καλή ερώτηση είναι ότι δεδομένου ότι μια από τις δυο εμπλεκόμενες χώρες θα κερδίσει τον πόλεμο, με ποιας χώρας το μέρος θα είναι οι προλετάριοι; π.χ. το 1922 οι προλετάριοι ήταν με την Τουρκία και όχι με την Ελλάδα, παρόλο που η Ελλάδα πάλευε να πάρει πίσω τα χαμένα της εδάφη από τους ιμπεριαλιστές Τούρκους... Σε κομμουνιστικά καθεστώτα υπάρχει ενότητα διότι υποτίθεται δεν υπάρχουν αστοί, υπάρχουν μόνο προλετάριοι (οι οποίοι δουλεύουν για 3.60...), βέβαια η καλή ερώτηση είναι ποιος καρπώνεται τον πλούτο της παραγωγής, δεδομένου ότι δεν τον καρπώνεται ο προλετάριος... Οικονομικός Πόλεμος: Σκοπός η οικονομική κατάρρευση του εχθρού και η εξάρτηση της από τρίτους. Εργαλείο του οικονομικού πολέμου οι απεργίες. Μυστικός Πόλεμος: Κατασκοπία, διάβρωση, υπονόμευση, σαμποτάζ, εκβιασμός, εξαγορά, διαφθορά Προϋπόθεση για την επιτυχία του “πολιτικού πολέμου” είναι η εξουδετέρωση εκείνων από τους αντιπάλους που συνειδητοποιούν την ύπαρξη του, και προσπαθούν να αφυπνίσουν τον κόσμο. Στις ανεκτικές δημοκρατίες λαμβάνει χώρα μια ατέρμονη επανάληψη επιθέσεων των κομμουνιστών σε αυτούς. Ελάχιστοι δεν απογοητεύτηκαν, δεν έχασαν το ηθικό τους, και δεν έγιναν “ύποπτοι” στην κοινή γνώμη. Εναντίων των αντικομμουνιστών έχει υιοθετηθεί το μόνιμο λεκτικό σήμα “φασίστας” “δεξιός” “χαφιές της ασφάλειας” κτλ. ΕΙΔΗ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑΣ: α) αν το κριτήριο είναι η προέλευσις και ο τρόπος εμφανίσεως τότε: 1. Λευκή Προπαγάνδα: Είναι η φανερή, η επίσημη, είναι μια κυβερνητική ή κομματική ανακοίνωση, ένας επίσημος τηλεοπτικός σταθμός, μια επίσημη εφημερίδα ή περιοδικό.

  Το πλεονέκτημα της είναι το κύρος, το μειονέκτημα η περιορισμένη ακτίνα επιδράσεως, εφόσον γίνεται από μια παράταξη δεν γίνεται δεκτή από τους οπαδούς της άλλης. 2. Φαιά Προπαγάνδα: Είναι ανυπόγραφη, ανώνυμη, δεν έχει επισήμως πατρότητα, διεξάγεται με φήμες και διαδόσεις, ονομάζεται και “προπαγάνδα του ψιθύρου”. Η τάση της διάδοσης αυτής είναι να μεγαλοποιεί τα πράγματα. Χρησιμοποιήθηκε από τον Τζέκις Χαν ο οποίος άφηνε επίτηδες να δραπετεύσουν διάφοροι αιχμάλωτοι αφού προηγουμένως φρόντιζε να έχουν ακούσει διογκωμένες πληροφορίες για τις δυνάμεις του ώστε να κάμπτουν το ηθικό των εχθρών του.. Μια ακόμα εφαρμογή του ψιθύρου είναι αυτή που συχνά χρησιμοποιούσαν οι κομμουνιστές με σκοπό την απογοήτευση του κοινού και κατ επέκταση την αντίδραση του, διέδιδαν δηλαδή φήμες για μεγάλη βοήθεια των Αμερικανών με σκοπό να ελπίζει η κοινή γνώμη, και με την εκ των πραγμάτων διάψευση, προκαλούσαν μια εικόνα “αθέτησης” (της ανύπαρκτης υπόσχεσης) εκ μέρος των Αμερικανών, οπότε ο κόσμος στρεφόταν εναντίων των Αμερικανών ή της κυβέρνησης για κακούς χειρισμούς που έχασε την βοήθεια. Ο κατάλληλος αγωγός του ψιθύρου είναι Ταξιτζήδες, κουρείς, μοδίστρες, γκαρσόνια, εισπράκτορες λεωφορείων, ταχυδρόμοι, πλασιέ, οπότε αρκεί οι προπαγανδιστές να είχαν άμεση ή έμμεση επαφή με αυτούς οπότε η "δουλειά" λειτουργούσε από μόνη της. Ο Γκαίμπελς έκανε ειδικές μελέτες επάνω στον “ψίθυρο”, διέδιδε μια φήμη στο Βερολίνο και μετά διαπίστωνε το πόσο χρόνο έκανε να φτάσει ως τις άκρες της Γερμανίας και πόσο να ξαναγυρίσει πίσω στην Πρωτεύουσα. Επίσης εξέταζε τι είδους μεταβολές συνέβαιναν από την αρχική φήμη. Αντιψίθυρος: Κομμουνιστές και Ναζιστές μελέτησαν τρόπους για την αντιμετώπιση του ψιθύρου. Ο μηχανισμός ήταν να αφήνουν έναν ψίθυρο εντυπωσιακό να διαδοθεί (και να διογκωθεί) και μετά να τον διαψεύσουν με τρόπο που θα προκαλέσει σόκ! δηλαδή ο Γκαίμπλες για να πλήξει φήμες που οργίαζαν στην Γερμανία περί συνωμοσιών μέσα στο Ναζιστικό κόμμα, διέδωσε σκοπίμως ότι εξεκαθαρίσθη ως συνωμότης ο Χίμλερ, μετά οργάνωσε μια τελετή και τον τοποθέτησε στην πιο τιμητική θέση δίπλα στον Χίτλερ. 3. Μαύρη Προπαγάνδα: Είναι εκείνη που εμφανίζεται με ψεύτικη πατρότητα, αποδίδεται σε πηγή διαφορετική από την πραγματική, με ψεύτικη και πλαστή υπογραφή, με σκοπό την παραπλάνηση. Χαρακτηριστική περίπτωση του τότε υπουργού ασφαλείας Μανιαδάκη που χρησιμοποίησε διάφορους πρώην κομμουνιστές που ήξεραν καλά την νοοτροπία και την ορολογία του κομμουνισμού, εξέδωσε δήθεν παράνομα Ριζοσπάστη, παράλληλα με τον Ριζοσπάστη τον πραγματικό του ΚΚΕ. Ο Ψεύτικος Ριζοσπάστης κυκλοφορούσε πιο τακτικά και εκ των πραγμάτων πιο “άνετα” και έτσι έθεσε κάτω από την δική του καθοδήγηση τους οπαδούς του ΚΚΕ, οπότε με αυτόν τον τρόπο το ΚΚΕ έπαιρνε γραμμή από τον ψεύτικο Ριζοσπάστη. β) αν το κριτήριο είναι το κοινό της Προπαγάνδας τότε: 1. Η Σταθεροποιητική Προπαγάνδα: απευθύνεται στους οπαδούς της προπαγανδιζόμενης ιδέας, αποβλέπει στην συνεχή στερέωση των πεποιθήσεων των και την διατήρηση του ενθουσιασμού, διότι η κοινή γνώμη είναι ρευστή και αν δεν ανανεωθεί θα χαθεί. 2. Η Μεταπειστική Προπαγάνδα: απευθύνεται στους αμφιταλαντευόμενους μη κομμουνιστές, με σκοπό την ενθυλάκωση τους στον κομμουνισμό. 3. Η Διασπαστική ή Διαλυτική Προπαγάνδα: Απευθύνεται στους φανατικούς αντιπάλους οι οποίοι δεν πρόκειται να μεταπισθούν, αποβλέπει στην διάσπαση τους, την καλλιέργεια διενέξεων και αιρέσεων μέσα στο δικό τους στρατόπεδο. Προσπαθεί να διαβάλλει τη ηγεσία, να καλλιεργήσει κλονισμό της εμπιστοσύνης των οπαδών προς την ηγεσία όσον αφορά προς την έκβαση των αγώνων τους. 4. Ειδική Προπαγάνδα: εφαρμόζεται σε εντελώς ειδικές καταστάσεις όπως λ.χ. προς τους ουδέτερους. γ) αν το κριτήριο είναι ο στόχος τότε: 1. Στρατηγική Προπαγάνδα: Είναι ο μόνιμος πυρήνας κάθε Προπαγάνδας, αντιστοιχεί στην αμετακίνητη τελική επιδίωξη του κινήματος η οποία δεν μεταβάλλεται. Είναι σταθερή και μακρόπνοη 2. Τακτικής Προπαγάνδας: Είναι ελισσόμενη, διαδίδει όχι αιώνιες ιδέες αλλά ευκαιριακά συνθήματα, υπηρετεί όχι μακρινό τελικό σκοπό, τον οποίο κρύβει ή ακόμα και αρνείται. δ) αν το κριτήριο είναι το περιεχόμενο τότε: 1. απλή Προπαγάνδα: διαδίδει ιδέες, ενισχύει και ανανεώνει την πίστη των οπαδών και προσελκύει νέους οπαδούς. 2. Αντιπροπαγάνδα: Αποσκοπεί στην καταπολέμηση της προπαγάνδας του αντιπάλου, ο οποίος επίσης πραγματοποιεί διάδοση των ιδεών του. Προσπαθεί να προφυλάξει τους οπαδούς της από τις ιδέες του εχθρού για να τους κρατήσει. Αντιμετωπίζει την μεταπειστική προπαγάνδα του εχθρού. Η μέθοδος των “Σταθμών”: Σύμφωνα με αυτήν δίνονται στην κοινή γνώμη ορισμένα “γεγονότα - σταθμοί” π.χ συνέδρια κόμματος, έναρξις οικονομικού προγράμματος κτλ. Με την έντονη προβολή αυτών των σταθμών επιτυγχάνεται η στροφή ολόκληρης της κοινής γνώμης προς το σημείο που σκόπιμα έχει επιλεγεί, έτσι πραγματοποιείται ο έλεγχος χωρίς να φαίνεται. Προσφέροντας στην κοινή γνώμη “σταθμούς” επίσης γνωρίζει προς ποιο σημείο είναι στραμμένα όλα τα βλέμματα. ΚΛΑΔΟΙ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑΣ: 1. Εμπορική ή οικονομική προπαγάνδα (Διαφήμιση προϊόντων) μέσω αυτής είτε μας θυμίζουν μια ανάγκη μας, είτε την δημιουργούν! 2. Θρησκευτική προπαγάνδα εκμεταλλεύονται την έμφυτη τάση του ανθρώπου προς το θείον, και την άγνοια αυτού. Μας διδάσκει το καλό και το κακό, το δίκαιο και το άδικο προσεγγίζοντας τες εντελώς επιφανειακά άρα και λανθασμένα. 3. Πολιτική προπαγάνδα: επιβολή πολιτικο-ιδεολογικών πεποιθήσεων Σχέση Εμπορικής και Πολιτικής Προπαγάνδας: αλληλοεπηρεάζονται, η εμπορική υπόσχεται οφέλη μέσω προϊόντων, της πολιτικής το προϊόν είναι το πρόγραμμα με το οποίο ο κόσμος θα ωφεληθεί, Η εμπορική έχει την μάρκα η πολιτική το σύμβολο (σβάστικα, σφυροδρέπανο), η εμπορική έχει το σλόγκαν “πίνετε μπίρα τάδε” η πολιτική έχει το σύνθημα “Τσοβόλα δώστα όλα”. Η Πολιτική ουσιαστικά είναι μέρος της Εμπορικής, εφόσον διαφημίζει πρόσωπα, αλλά η πολιτική έχει ευρύτερο φάσμα στόχων, αφού επιδιώκει εκτός από την εμπορική προβολή προσώπων, την επιβολή πολιτικο-ιδεολογικών πεποιθήσεων. Σχέση Θρησκευτικής και πολιτικής Προπαγάνδας: Η πολιτική προπαγάνδα είναι πολλές φορές ίδια με την θρησκευτική, εφόσον δανείζεται μεθόδους και συστατικά στοιχεία από αυτήν όπως η “θεοποίησις” των ηγετών, η “αγιοποίησις” των “μαρτύρων-ηρώων”, η “ιεροποίησις” των συμβόλων του κινήματος. ΜΕΣΑ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑΣ: Ραδιόφωνο Εφημερίδα Κινηματογράφος Τηλεόραση Επειδή ο σύγχρονος άνθρωπος έχει όχι τυχαία περιορισμένο χρόνο, δεν δύναται να ερευνήσει άρα και να σχηματίσει προσωπική πεποίθηση. Παράλληλα όμως στόχος της προπαγάνδας είναι να του δημιουργήσει (με βάσει την κολακεία) την ψευδαίσθηση ότι έχει προσωπική πεποίθηση (συμφέρει και τον εγωισμό του) με το να την πάρει έτοιμη από την εφημερίδα ή την τηλεόραση, αφού άλλωστε του δίνεται η εντύπωση ότι τα μέσα αυτά εκφράζουν την κοινή γνώμη. Τα μέσα αυτά και κυρίως η Εφημερίδα και η Τηλεόραση έχουν το κατάλληλο κύρος (Λευκή Προπαγάνδα) και το μέγα πλεονέκτημα ότι μπορεί να επαναλαμβάνει συστηματικά τα επιχειρήματα καθημερινά σε μικρές δόσεις, να επανέρχεται συνεχώς στις ίδιες ιδέες και γεγονότα ώστε στο τέλος να επιβάλει η να υποβάλει τις απόψεις στον αναγνώστη - ακροατή σαν αυταπόδεικτα, αναμφισβήτητα γεγονότα και “κοινές αλήθειες”. Έπειτα η επιχειρηματολογία της μάζας θα στηρίζεται στο “το λέει όλος ο κόσμος”

  Σημείωση. Το βιβλίο έχει γραφεί την περίοδο όπου το Διαδίκτυο ήταν κάτι άγνωστο και με κύριο σκοπό να αντιμετωπισθεί η κομμουνιστική Προπαγάνδα.Ως εκ τούτου,η απουσία αναφορών στο Διαδίκτυο και στην αστική προπαγάνδα,εξηγείται από το γεγονός ότι η τεχνολογία δεν ήταν στα σημερινά επίπεδα και ο εθνικός εχθρός ήταν τότε μονοσήμαντος.Δυστυχώς,στην εποχή μας είμαστε αναγκασμένοι σε διμέτωπο αγώνα.Η σημείωση γίνεται πρός άρσιν οποιασδήποτε παρεξηγήσεως από τον αναγνώστη.

Συνεχίζεται

ΤΑΛΩΣ